duminică, 28 decembrie 2008

Al doilea fragment

Am 18 ani . Am drept de vot acum , pot legal sa imi iau tigari si alcool daca vreau . Pot sa trec granita fara parinti . Pot sa dau pe cineva in judecata . Intr-un fel sunt luata in seama mai mult . Sunt legala 
Se face ca anul care vine e unul important . Am sa-l numesc anul deciziilor .Cred ca va schimba multe , in bine sper .
Inca din prima zi de scoala parintii ne-au impins spre o viata sociala , spre un viitor care sperau ei ca va fi bun . Au trecut ceva ani din prima zi de scoala . Cu cat am inaintat in varsta am inceput sa imi formez propriile mele opinii iar deciziile mele nu erau mereu cele ale parintilor mei ... . Sunt o persoana care a fost impinsa sa ia propriile decizii poate mai devreme ca unii de seama mea, poate si din cauza mediului in care am trait , care , sa nu ma intelegi gresit nu a fost unul rau . Am fost mai norocoasa ca unii si mai putin norocoasa ca altii  … Poate s-ar potrivi mai bine termenul de alegeri decat de decizii . In viziunea mea a lua o decizie implica un proces mai complex de analizare a unei probleme decat a face o alegere .De-a lungul acestor ani de scoala am fost bombardata lent cu informatii din mai multe directii.Pentru unele am depus efort iar pentru altele nu a trebuit sa ma zbat prea mult sa ajunga la mine . Informatia e peste tot . Am supravietuit .
Tind sa cred ca existenta mea are un rost si ca toate cele de pana acum au fost cu rost . Vreau sa-l aflu . Vreau sa simt acest rost . Ma preseaza timpul si dorinta . Ma gasesc cufundata intr-o nebuloasa materiala care ma face sa ma pierd si sa-mi uit drumul imaginar construit din vise si idealuri , ca un pod deasupra desertului cotidian in care fiecare din noi se pierde cateodata .
Imi spun – « Tu , om nehotarat... nu te-ai decis inca ?» …
Am invatat ca noile griji fura timp. Noile griji fura din vechile sperante. Fura zambete si iluzii .Ma fura pe mine …

Un comentariu:

  1. Aha, si in ce masura informatiile pe care le-ai primit te-au ghidat in deciziile/alegerile pe care le-ai luat/facut?

    RăspundețiȘtergere